Falske nyheter på NRK om stråleflyktninger i Norge!

Nå rett før saken om de helsefarlige smartmålerne i Halden den 19. mai 2021, legger NRK ut en tendensiøs artikkel om stråleflyktninger i Norge. Journalisten unnlater å komme med informasjonen og forskningen som støtter stråleflyktningene sin sak, men lar strålemyndighetene fortelle deres versjon fullt og helt…

Hvorfor skjer det akkurat nå? Kan det være fordi myndighetene med sin statskanal ønsker å påvirke dommerne i Halden saken?

Falske nyheter på NRK

Les hele saken under!!

Av og til skriver de vanlige mediene litt om virkeligheten som finnes ute i det daglige Norge. Denne gangen skriver NRK om to kvinner som sliter så mye med stråling at de har måtte flykte til skogs. I skogen bor disse damene godt skjermet fra strålingen fra elektrisitet og det meste av mobilmaster.

Det er helt tydelig at disse kvinnene har fått en overbelastning av stråling og andre giftstoffer, og at kroppen sier at nok er nok, akkurat slik som det er med andre allergier også.

Hvorfor skal det i samfunnet benektes så kraftig når det mobil og annen elektromagnetisk stråling det gjelder?

Denne gangen skriver NRK om Debora Rom og Therese Lucile Engh.

Debora Rom om bøker og forskning

På bildet over ser du drøssevis av bøker, artikler og forskningsrapporter på bordet foran Debora Rom. All denne forskningen og all denne informasjonen blir ikke nevnt i artikkelen, ikke eneste gang av NRK journalisten… 

Altså journalisten fra NRK Marte Iren Noreng Trøen nevner ikke med et eneste ordelag all denne forskningen som bekrefter Debora Rom og Therese Lucile Engh sine historier om følsomhet ovenfor stråling og magnetiske felt.

Marte Iren Noreng Trøen 2

Hvordan er det i det hele tatt mulig?

Hvorfor holder journalist Marte Iren Noreng Trøen og NRK all denne forskningen og informasjonen tilbake?

Hvem er egentlig denne journalisten? Se mer om Trøen her:

Marte Iren Noreng Trøen NRK nynorsk

NRK Marte Iren og søster som også er journalist

Vilde (25) og Marte Iren (29) er ansatt som journalister i NRK Innlandet

Hvorfor diskuterer ikke Trøen forskningen med et eneste ord? Det finnes jo kilometervis forskning og bøker, noe av det var jo også lett tilgjengelig på bordet til stråleflyktningen Debora Rom.

Er samfunnet nok en gang bare utsatt for en “flinke pike” som bare gjør jobben sin isteden for å være en dyktig journalist og  vaktbikkje for demokrati og rettferdighet?

Hvem er det isåfall som styrer Trøen sine artikler i NRK? 

Undertegnede har opplevd mye av det samme falskspillet fra NRK flere ganger tidligere:

https://bullotidende.wordpress.com/2020/10/01/falsk-nyhet-pa-nrk-mye-tyder-pa-det/

https://bullotidende.wordpress.com/2020/10/03/tonsbergs-blad-og-nrk-vestfold-og-telemark-styrer-sannheten/

Andre medier gjør også mye av det samme. Her gjør SVT en versting: 

https://elektrostress.wordpress.com/2020/08/05/svt-viser-slett-journalistikk-igjen/

En likhet med mediedekningen av corona-pandemien!

Det finnes også en helt lik parallell  i den såkalte corona-pandemien hvor lek-personen får noen minutter eller linjer først, og så hamrer mediene inn med flere såkalt godt utdannede- og myndighets-personer med gode titler som forteller at det den vanlige personen kommer med av oppdagelser og påstander ikke er i nærheten av sannheten. Det er helt tydelig at det gjeldende paradigme skal fortsette og at de vanlige mediene tilhører myndighetene. I våre dager er det slik igjen at regjeringen Solberg og myndighetene er styrt av den økonomiske eliten.

https://bullotidende.wordpress.com/2021/04/29/driver-nrk-og-fredrik-solvang-propaganda-for-corona-restriksjoner-og-vaksiner/

https://bullotidende.wordpress.com/2021/04/28/myndighetene-fikk-diskutere-alene-pa-nrk-etter-at-charter-svein-var-sendt-pa-dor/

https://bullotidende.wordpress.com/2021/04/13/er-media-det-virkelige-viruset-mediene-i-norge-har-monopol-pa-sannheten/

NRK har skrevet om stråling tidligere, men de lar aldri journalistene følge opp sakene. De bryr seg ikke, enda de får servert kilometervis av forsknings rapporter som skriver at forskjellig stråling kan være svært helsefarlig. Etter artikkelen er skrevet er saken ferdig behandlet. Om det er redaktøren eller andre som stopper sak vet man ikke.

NRK har også denne gangen fått overlevert slike mengder med forskning, men referer ikke til noe av det i artikkelen.

DET MÅ JO VÆRE HELT KLART FALSKE NYHETER FRA NRK NÅR HOLDER IGJEN DEN VIKTIGE FORSKNINGEN OG INFORMASJONEN SOM DE FÅR AV INTERVJUOBJEKTENE!!

Tross alle den forskningen som media får overlevert om helseskadelig stråling lar de Folkehelseinstituttet og Helsedirektoratet få slippe unna uten flere grundige spørsmål:

Folkehelseinstituttet og Helsedirektoratet seier dei anerkjenner at denne gruppa har helseplager. Men dei seier det ikkje finst forsking som beviser at det er stråling som gjer dei sjuke.

NRK 17-5-2021

Gang på gang lar de myndighetene få fortsette med svært enkle svar uten at de kommer med tøffe oppfølgingsspørsmål:

Tone-Mette Sjømoen, som er fagdirektør i DSA, seier at ekspertgrupper årleg går gjennom all forskinga. Ho fortel at det finst studiar som viser at stråling kan ha negativ helseeffekt. Men at det er så mange fleire som ikkje har funne bevis for det.

Og ein kan ikkje konkludere om helserisiko berre ut frå enkeltstudiar.

– Du kan ikkje ut frå forsking sete to strekar under svaret og seie at dette er heilt ufarleg. Men med den omfattande forskinga som er, så er det ikkje vist at det er skadeleg så lenge ein ligg under grenseverdiane, seier Tone-Mette Sjømoen i DSA.

og:

Det same seier Dag Eide. Han er forskar i Folkehelseinstituttet.

Han fortel om eit studie som vart gjort i USA. Dei eksponerte rotter og mus for elektromagnetiske felt 18 timar i døgnet i to år. Hos dei rottene som vart eksponert for mest, kunne ein antyde ein liten risiko for kreft.

Men eksponeringa var på eit nivå over grenseverdiane.

Og:

Lillian Leknes, som er seniorrådgjevar i Helsedirektoratet fortel at i Noreg følger vi diagnosesystemet ICD-10. Det er utvikla av Verdas helseorganisasjon. Der finst ikkje el-overfølsemd som ei diagnose.

Ho seier det ikkje finst vitskapleg grunnlag for å skulle legge betre til rette for denne gruppa, ved å skjerme dei meir for eksponering av elektromagnetiske felt.

Men Helsedirektoratet følger med på denne «tilstanden», el-overfølsemd. Dei anerkjenner at denne gruppa har helseplager. Men kva som er årsaka, har dei andre teoriar om.

– Det kan vere ei rekke påverknader som utløyser det. Fysisk, psykologisk eller sosialt, seier Lillian Leknes.

Og:

Helsedirektoratet følger ein rapport Folkehelseinstituttet laga i 2012. Der er gjeldande vitskapleg kunnskapsgrunnlag samanfatta. Og ein meiner den framleis står seg.

Dag Eide, som er forskar i FHI seier også at ein ikkje kan avvise at Debora og andre el-overfølsame har helseplager.

Og han meiner ikkje det er rett å seie at dei innbiller seg dette.

Biologi er ikkje matematikk, seier han. Han meiner likevel at det ikkje er sjølve strålinga som gir dei helseplager.

Men kanskje kan nokon menneske merke elektromagnetiske felt.

– Det kan vere av ein slik natur at ein tenker over det. Viss ein først bit seg merke i det vil ein gjerne finne forklaringa. Ein kan ikkje utelukke at det er ein effekt, men det er ikkje ein direkte effekt av eksponeringa, seier Dag Eide.

Og:

Telenor, som er ein av dei som brukar denne masta, seier at tusenvis av basestasjonar i Noreg har fått auka kapasitet det siste året. Det er fordi mobilbruken har auka med koronapandemien.

Basestasjonen i nærleiken av Debora fekk auka kapasitet i fjor haust.

Men det er vanskeleg å seie om strålinga har auka. Dei er uansett ikkje auka så mykje, fortel dekningsdirektør, Bjørn Amundsen i Telenor.

Og:

For befolkninga generelt ligg grenseverdiane femti gonger under det nivået der ein kan få helseeffekt.

Nasjonal kommunikasjonsmyndigheit, (Nkom) er jamleg ute for å sjekke at grenseverdiane blir følgt. Målingane viser at nivåa ligg på rundt ein tusendel av grenseverdiane.

Se hele artikkelen til NRK her:

NRK om stråleflyktninger 17.mai 2021

Har det NRK vært slik bestandig eller er det noe som har endret seg de siste årene? Her er ihvertfall god gravende journalistisk fra 2008.

Se videoen under:

Se flere videoer og mer her:

NRK Brennpunkt var klare om korrupte strålegrenser allerede i 2008!!

 

Her er det tydeligvis bare å følge med videre!

 

Odd-Erik-s-287x300

Odd-Erik Helgesen

Samfunnsviter, forfatter og miljøaktivist

Les  gjerne:

Boken “MYTEN OM SMITTE” er rett og slett en revolusjonerende bok! Nå på norsk!

Rettssak mot AMS i Halden 19-21-mai!

Myndighetene har bestemt at stråling ikke er helsefarlig!

Elektrostøy skaper stress og uro i kroppen vår! Kanskje også corona-virus?!

elektrostress logo

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s